پروتئین کازئین چیست؟

پروتئین کازئین چیست؟

پروتئین کازئین چیست؟

پروتئین کازئین چیست؟

پروتئین کازئین چیست؟

از محبوب ترین مکمل های پروتئین مکمل کازئین است، جزیره مکمل در این مقاله برای شما توضیح می دهد که پروتئین کازئین چیست و چه کاربردی برای بدن دارد.

پروتئین کازئین چیست؟

کازئین نوعی از پروتئین لبنی است که بسیار کند هضم است و فرآیند هضم کازئین در معده به ساعت زیادی نیاز دارد بنابراین می توان مصرف کازئین را به شب و هنگام خواب موکول نمود. این‌گونه به ریکاوری بدن کمک شده و از تخریب سلولی کاسته می شود.. و اصلی ترین پروتئین در محصولات لبنی مانند شیر گاو همین پروئتین مفید است.

با مصرف این مکمل طیف کاملی از اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ریکاوری پس از ورزش و تقویت قدرت به آرامی آزاد می شود و به عضلات ما می‌رسد و این‌گونه به ریکاوری بدن کمک شده و از تخریب سلولی کاسته می شود. همچنین این پروتئین فقط برای عضله‌سازی و ورزش بدنسازی مفید نیست، بلکه فواید زیاد دیگری هم دارد.

فواید مکمل پروتئین کازئین

پروتئین کازئین سرشار از مواد مغذی مفید مانند کلسیم و همچنین دارای پپتیدهای فعال که برای فشار خون مانند دارو عمل می کند. و این مکمل بسیاری از فعالیت های بدن مرتبط با سلامت استخوان، ماهیچه و عروق پشتیبانی می‌کند.

  • تقویت توده عضلانی
  • تقویت نمودن سیستم ایمنی
  • داشتن خواص ضد باکتری
  • کاهش سطح تری گلیسیرید خون
  • خواص آنتی اکسیدان
  • کاهش سطح رادیکال آزاد خون
  • کاهش توده چربی بدن
  • بهبود استئو آرتریت
  • کمک به بهبود زخم

فواید و کاربرد کازئین در بدنسازی

پروتئین ها نقش مهمی در ساخت و حفظ توده های عضلانی در بدنسازی و دیگر ورزش ها دارند به طور مثال پروتئین وی با مقدار زیادی BCAA دارد که برای بدن بعد از ورزش لازم است ولی مقدار اسید های آمینه نظیر پرولین و گلوتامین در مکمل کازئین بسیار بالا است و به دلیل افزایش احساس سیری و به تاخیر انداختن گرسنگی، میل به غذا و اشتها را کاهش می‌دهند و موجب می شود چربی سوزی و کاهش وزن هم می شود.

این دلایل پروتئین کازئین را به یکی از بهترین مکمل های بدنسازی جهت استفاده قبل از خواب و استراحت به منظور حفظ توده های عضلانی، افزایش یافتن سرعت ریکاوری و کمک به بهبود مصدومیت ها و کاهش التهاب تاندون ها می کند.

عضله‌سازی در هنگام خواب

اگر قصد شما از ورزش و استفاده از مکمل ها عضله سازی باشد مکمل کازئین یکی از بهترین محصولات است مخصوصا برای عضله‌سازی در شب و هنگام خواب چون در خواب، شما برای مدت طولانی بدون غذا مانده و بدن برای تأمین انرژی موردنیاز، به تخریب پروتئینی سلول‌ها روی آورد؛ اما مصرف کازئین قبل از خواب از چنین اتفاقی جلوگیری می‌کند. ژلی که این پروتئين در معده شما تولید می‌کند، جریان ثابتی از اسیدهای آمینه را در طول شب به عضلات شما می‌رساند و باعث ریکاوری و رشد عضلات شما می‌شود.

خرید مکمل پروتئین کازئین

بین بدنسازان و ورزشکاران مکمل کازئین طرفدارن زیادی دارد و به دلیل تنوع برند ها حتما توضیحات و نحوه مصرف این مکمل را مشاهده کنید.

جزیره مکمل (داروخانه دکتر غریب زاده)، عرضه کننده بروزترین مکمل های کازئین مجاز ورزشی و با اصالت مانند مگنوم، آلامو، یوروویتال، کارن، فارما و… همچنین با دارا بودن مجوز های لازم از وزارت بهداشت و درمان و قیمت مناسب است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *